Grillowanie dla każdego - wegetariańskie inspiracje

list W: Grillowanie Na: comment Komenatarz: 0 favorite Wejścia: 308

Grillowanie dla każdego - wegetariańskie inspiracje

Mimo że grillowanie zazwyczaj kojarzone jest ze smażeniem kiełbasek czy karkówki, jest to też idealny sposób na przyrządzenie potraw dla wegetarian. Do grillowania nadaje się mnóstwo warzyw, które usmażone w ten sposób zasmakują wszystkim. Świetnym pomysłem są wegetariańskie szaszłyki czy sos do grillowanych warzyw.

Grill ogrodowy

Dlaczego warto grillować?

Grillowanie jest połączeniem dwóch form relaksu: jedzenia i spotkania ze znajomymi. Dlatego tak bardzo to uwielbiamy. Jednak skupimy się głównie na tym pierwszym, bo zalety jedzenia z grilla są godne uwagi. Jest to naprawdę świetny sposób na przyrządzanie potraw. Dlaczego?

  • Grillować możemy praktycznie wszystko, dzięki czemu jest to rozwiązanie dla każdej osoby, bez względu na preferencje żywieniowe.

  • Grillowanie nie pozbawia jedzenia w tak dużym stopniu składników odżywczych, jak ma to miejsce np. w przypadku gotowania.

  • Pozwala na redukcję kaloryczności jedzenia, ponieważ wytapia się tłuszczu.

  • Nie musimy używać dodatkowego tłuszczu.

  • Jedzenie jest smaczne, soczyste i chrupiące. 

Co przyrządzić na grilla dla wegetarian?

Potrawy na grilla dla wegetarian to smaczne propozycje także dla osób mięsożernych. Bo jak już wiecie, na grillu można przygotować praktycznie każdy rodzaj jedzenia. Przygotowaliśmy trochę inspiracji, które pozwolą na przyrządzenie szybkich grillowanych przekąski dla wegetarian lub stać się podstawą większych dań.

Jakie warzywa najlepiej nadają się na grilla?

  • cukinia - najlepiej młoda, średniej wielkości
  • bakłażan - najlepiej dojrzały, z jędrną skórką i bez przebarwień
  • papryka
  • pieczarki
  • cebula - czerwona cebula jest łagodniejsza w smaku
  • szparagi - najlepiej sprawdzają się zielone
  • ziemniaki
  • kukurydza
  • por
  • pomidory - najlepiej koktajlowe lub odmiany z małą ilością wody i zwartym miąższem 
  • groszek cukrowy
  • marchewka - najlepiej młoda

Jeśli chodzi o czas grillowania warzyw, to zależy to głównie od ich wielkości. Młoda marchew potrzebuje około 10-15 minut, cebula i papryka około 10 minut, cukinia, bakłażan i grzyby 6-8 minut, groszek, szparagi i pomidorki 4-6 minut. Warzywa nie potrzebują specjalnych marynat, wystarczy zwykła oliwa, czosnek, sól i trochę świeżych ziół. Z warzyw możemy zrobić szaszłyki, używając do tego sera fety. 

Świetną propozycją jest też ser camembert. Wystarczy zawinąć go w folię aluminiową i grillować około 40 minut. Możemy potem polać go konfiturą z żurawiny czy borówek. 

Sos tzatziki to świetny dodatek do wszystkich potraw. Potrzebnych jest tylko:

  • około 300 g jogurtu greckiego,
  • 200 g świeżych ogórków,
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • łyżka oliwy, sól i pieprz.

Ogórki ścieramy na tarce, po kilku minutach odciskamy sok. Następnie mieszamy z pozostałymi składnikami i gotowe!

Grill ogrodowy

Grillowanie nie tylko latem

Grillowane potrawy możemy przygotować o każdej porze roku. W tej roli najlepiej sprawdzi się grill elektryczny. Jego zaletą jest też brak produkowania dymu. Możemy także grillować w piekarniku, na patelni czy w opiekaczu, które posiadają takie funkcje. Natomiast w sezonie letnim do wyboru mamy grill węglowy lub grill gazowy. 

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień